Fantazií k dobrým známkám

1. září 2008 | 00.01 |

Září je tady a škola samozřejmě taky. O prázdninách jsme poctivě pracovali na tom, aby se nám naše mozečky pěkně pročistili od většiny nabytých informací. Ale nový školní rok je tady a tak zase musíme zapnout mozek na maximální výkon ( což je u většiny lidí max. 5% celkově možného využití kapacity mozku).

Takže otázka zní: Jak si toho zapamatovat víc?

Hlavní je, aby vás učení bavilo a bylo to pro vás nějak zajímavé.Opakování pořád dokola není nějak moc efektivní. ,,No to se lehko řekne, ale když se mám učit to a ono, co nesnáším, to se prostě nedá." mohl by někdo protestovat. Není to zajímavé??? Tak si to zajímavé udělejte sami! Když se máte učit tolik literárných autorů a děl, že vám z toho jde hlava kolem...tak si z toho třeba udělejte příběh. Čím šílenější a ,,nenormálnější", tím lepší.

Tady se opět vracím k zásadě, že vás to musí bavit a být ZAJÍMAVÉ. Paměť si totiž uchovává informace, které jsou pro ni nějak zajímavé. Však zapřemýšlejte. Asi si spíš zapamatujete, že jste si dali křiklavě růžový podkolenky s modrýma lítajícíma prasátkama, který při každým kroku zachrochtaly, než že jste si dali obyčejný bílý ponožky.

Takže z obyčejného seznamu literatury se nám najednou stává strhující příběh o ježibabě, která se vloupala k Shakespearovi do jeho obrovského blikajícího ufa, ale díky Hamletovi, který ji bací svým mečem z cukrové vaty.... Je to naprosto pitomý, ale určitě ne obyčejný. A o to tu přece jde.

Čili- FANTAZII SE MEZE NEKLADOU.

Další možnosti je metoda Locus (někdy take Loci), která je skvělá na zapamatování seznamu věcí.

Spočívá v tom, že si představíte nějaký bydlo-objekt (většině lidí vyhovuje nějaký známý, třeba jejich byt) , začnete se jím procházet a do místností ukládáte (v představách samozřejmě) položky seznamu. Nebo někdy postačí jen jeden pokoj, kde věci ukládáte do rohů. Ale opět je nejlepší si je udělat CRAZY.

Zkusme si to pro ukázku: Seznam položek: Sůl, krabice, dýmka, obraz.

Položek je málo, takže můžu zvolit metodu jednoho pokoje. Jdu do prvního rohu.stojí tam veliký oranžový pytel se solí. Šáhnu do něj, ale jakmile to udělám, tak se sůl začne sypat a sypat až zasype celou podlahu pokoje. Dojít do druhého rohu je trošku těžší, přeci jenom brodit se tou solí není nic extra. Ale k té velké zlaté krabici s mašlí nahoře dojdu. Snažím se jí otevřít , ale víko je moc vysoko. Najednou se začne z krabice kouřit a pak vzplane. Na hromádku popela se nehodlám dívat a tak se probrodím k dalšímu rohu kde sedí starý indián a nabízí mi dýmku. Přijmu, ale je to hrozně silný, tak se se záchvatem kašle posunu do posledního rohu, kde na stěně visí obraz.Je tam vyobrazena mořská pláž. Najednou ale z obrazu začne stříkat voda a tak už máte v místnosti hodně slanou vodu, která vás nadnáší a vy si tak můžete vklidu obeplavat všechny 4 rohy. První, kde ještě vyčuhuje okraj oranžového pytle, druhý, kde zbyla po krásné krabici hromádka popela, třetí kde plave indián s dýmkou v puse a čtvrtý, teď již suchý obraz.

Tohle bylo jen moje subjektivní, takže to někomu možná přišlo nezajímavý. Takže si klidně můžete zvolit vlastní cestu fantazií.

Bod ke konci 1: ke článku jsem neměla žádné podklady, jen to , co jsem si kdysi přečetla, takže pokud vám tam něco nesedí, tak pište do komentářů co a můžeme to prodiskutovat :)

Bod ke konci 2: Díky tétp metodě si dodnes pamatuju, že v roce 2003 bylo v ČR 3,6 milionu prasat (ano, uplně nudná informace), protože jsme se s Klárkou hrozně smály tomu, že se musím takovou blbost učit a tak sme si z toho dělaly srandu, zveličovaly to a tak podobně..

Bod ke konci 3: Sice to stojí trošku času, ale výsledný efekt je neporovnatelný :)

Snad vám to aspoň trošku pomůže :)

Rusalka

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 4 (1x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Fantazií k dobrým známkám johanka* 05. 09. 2008 - 10:08